A F R A N D
A T E L I E R

برای یافتن فرصت‌های همکاری، پروژه‌ها یا اگر سؤال دیگری دارید، راحت باشید.

اطلاعات تماس

09177365054

info@afrandatelier.com

آدرس دفتر

آدرس : شیراز - بلوار چمران

پیوستگی سفید

.

جزئیات پروژه

یک مزون لباس عروس در فضایی به مساحت70 مترمربع، در طبقه پنجم یک مجتمع تجاری-اداری با کاربری های مشابه است.با در نظر گرفتن متراژ کم پروژه و  ایجاد پتانسیل های فضایی در سریعترین زمان و سهل ترین راه ممکن  ، مداخله حداقلی به عنوان مسئله اصلی پروژه در دستور کار قرار گرفت، در مرحله بعد این مسئله مطرح گردید که چگونه فضایی پیوسته و یکپارچه را ایجاد کنیم و با امتداد آن کاربری های مختلف  را درون یا در فضای محصور میان سطوح آن قرار دهیم، این عنصر علاوه بر شاخص و متمایز کردن مزون تلاش می کند مسائل عملکردی و ملزومات پروژه را نیز در خودحل کند.

در برخورد با عنصر اصلی فضا، با وام گیری از سطوح نرم و  پارچه ای لباس، سعی در ایجاد پیوستگی و یکپارچگی داشتیم. این هدف با حرکت صحفهِ عمودیِ بر  روی سطح دیوار ها و  منبسط و منقبض شدن آن صورت گرفت تا عملکردهای مختلف را در خود جای دهد و امکان چرخش مخاطب در فضا و تعامل حداکثری با محصول را فراهم کند. در مواجه با محصول اصلی(لباس های عروس)، عنصر معماری عقب می نشنید و فضا را برای توجه هرچه بیشتر به محصولات آماده می کند و از بیانی نرم با رنگ های خنثی استفاده می کند تا بر اهمیت محصول تاکید شود و تاثیر به سزایی در سهولت مقایسه و تصمیم گیر ی برای مخاطب داشته باشد.

فضای اصلی مزون در بر دارنده کاربری های اصلی مجموعه شامل: رگال های لباس عروس، قفسه تاج، فضای انتظار و فضای پاسخگویی به بازدیدکنندگان می باشد که تعاملات اصلی در این فضا شکل می گیرد. در مرحله بعدی، اتاق پرو و اتاق خیاطی است که دسترسی به آن ها برای همه آزاد نمی باشد به همین جهت ورودی این دو فضا با استفاده از عنصر معماری از نگاه عموم پنهان گردید.

پیوستگی سفید
بالا